server

server

سرور رایگان هاست
server

server

سرور رایگان هاست

تاریخچه ی ویندوز ویستا





تاریخچه ی ویندوز ویستا


Image result for ‫تاریخچه ی ویندوز ویستا‬‎


ویندوز ویستا سیستم‌عاملی است که بر روی کامپیوترهای شخصی، رومیزی، Loptop و tablet PCهای خانگی و تجاری و مراکز رسانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. قبل از پرده‌برداریِ این سیستم‌عامل در ۲۲ ژوئن ۲۰۰۵، ویندوز ویستا با کدنام لانگهورن شناخته شده‌بود. توسعه آن در۸ نوامبر ۲۰۰۶ به اتمام رسیده است


 این سیستم برای تولیدکنندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار کامپیوتر و طرف‌های تجاری سه ماه زودتر از آن عرضه گردید. در ۳۰ ژانویه ۲۰۰۷ این سیستم‌عامل برای خرید و دانلود از وب‌گاه مایکروسافت برای عرضهٔ عمومی منتشر شد. انتشار ویندوز ویستا  ۵ سال بعد از انتشار سلف خود، ویندوز اکس‌پی صورت گرفت که فاصلهٔ زمانی نسبتاً طولانی بین عرضهٔ این دو سیستم‌عامل از شرکت مایکروسافت بود.ویندوز ویستا ششمین نسخه از مایکروسافت ویندوز است.




سیستم عامل با ساده ترین تحلیل و بررسی دو عملیات اساسی را در کامپیوتر انجام می دهد :

– مدیریت منابع نرم افزاری و سخت افزاری یک سِستم کامپیوتری را برعهده دارد. پردازنده ، حافظه، فضای ذخیره سازی نمونه هائی از منابع اشاره شده می باشند .

– روشی پایدار و یکسان برای دستیابی و استفاده از سخت افزار را بدو ن نیاز از جزئیات عملکرد هر یک از سخت افزارهای موجود را برای برنامه های کامپیوتری فراهم می نماید.


اولین وظیفه یک سیستم عامل، مدیریت منابع سخت افزاری و نرم افزاری است 


 برنامه های متفاوت برای دستیابی به منابع سخت افزاری نظیر: پردازنده ، حافظه، دستگاههای ورودی و خروجی، حافطه های جانبی، در رقابتی سخت شرکت خواهند کرد. سیستم های عامل بعنوان یک مدیر عادل و مطمئن زمینه استفاده بهینه از منابع موجود را برای هر یک از برنامه های کامپیوتری فراهم می نمایند.


وظیفه دوم یک سیستم عامل ارائه یک رابط ( اینترفیس ) یکسان برای سایر برنامه های کامپیوتری است



 زمینه استفاده بیش از یک نوع کامپیوتر از سیستم عامل فراهم شده و در صورت بروز تغییرات در سخت افزار سیستم های کامپیوتری نگرانی خاصی از جهت اجرای برنامه وجود نخواهد داشت، چراکه سیستم عامل بعنوان میانجی بین برنامه های کامپیوتری و سخت افزار ایفای وظیفه کرده و مسئولیت مدیریت منابع سخت افزاری به وی سپرده شده است 









تا آموزش های بعدی خدانگهدار


پی سی وب هاست

http://buywebhost.in


انواع پسوند دومین




انواع پسوند دومین

Image result for ‫انواع پسوند دامنه‬‎


نوع net 


 (مخفف Network) این نوع Domain معمولاْ توسط شبکه هائی مانند شبکه های اطلاع رسانی، شرکتهای اینترنتی و سایر موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.


مانند : www.irangate.net


 


نوع org 


 (مخفف Non-Profit Organizations) این نوع Domain معمولاْ توسط مؤسسات و سازمانهای غیر انتفاعی که غالباْ فعالیت غیر تجاری (یا حتی تجاری) دارند مورد استفاده قرار می گیرد.


مانند : www.lankarani.org


 


انواع دو حرفی دامنه نمایانگر دامنه های کشوری و ملی میباشند


 مانند ir (ایران)، jp (ژاپن)، de (آلمان), uk (انگلیس ) و .... که در انتهای نام Domain ها قرار می گیرند


مانند www.irib.ir


 


نوع biz 


(مخفف Business). این نوع Domain خــاص سایتهای شغلی - تجارتی به ویژه خدمات مربوط به تجارت الکترونیکی که به زودی ارزشی بیش از پیش در اینترنت خواهد یافت، ایجاد گشته است. .


مانند : www.intersky.biz


 


 info


(مخفف Information). این نوع Domain در سایت هایی مورد استفاده قرار می گیرد که بنحوی با امر اطلاع رسانی در هر موردی، مرتبط می باشند. این اطلاع رسانی می تواند موارد تجاری و غیر تجاری را شامل گردد. سایتهایی که به اموری از قبیل انواع اطلاع رسانی در رشته هایی مانند علوم، معرفی محصولات، معرفی خدمات و ... اختصاص یافته اند، می توانند دارای دامنه ای مانند info. باشند.




معروف ترین دامنه های اینترنتی دو حرفی:


 متعلق به کشورها یا مناطقی از جهان است که در زیر لیست شده است که اکثرا توسط بعضی از افراد برداشت های نادرستی از آن شده است :


 


WS: Samoa


CC: Cocos


TV: Tuvalu


BZ: Belize و …



 مثال :دامنه IR که توسط مرکز تحقیقات بنیادی زنجان ثبت می شود


 به عنوان دامنه بین المللی ایران در دنیا شناخته می شود . خوشبختانه در انتخاب این دامنه ، شانس با کشورمان همراه بوده است چرا که در حالی که دیکته سه کشور عراق Iraq یا ایرلند Ireland هر سه با دو حرف Ir شروع شده اما دامنه Ir به ایران اختصاص یافته است و دامنه عراق Iq و ایرلند Ie شده است .



تا آموزش های بعدی خدانگهدار


پی سی وب هاست


adminwebhost.ir





معنی فضای هاست چیست




معنی فضای هاست چیست

Image result for ‫معنی فضای هاست چیست‬‎

هاست یا Host 


هاست و دامنه به یک دیگر وابسته اند. هاست (Host) در زبان انگلیسی به معنی میزبان است. یعنی میزبانی سایت شما برعهده  شرکتی است که شما انتخاب کردید. Host یک کامپیوتر تحت شبکه است که توسط cpanel سایت شما کنترل می شود. محتوای این کامپیوتر یک سیستم عامل است که شما انتخاب کردید لینوکس یا ویندوز. و در درایو های دیگر محتوایی که شما از طریق cpanel برای سایت خود ریخته اید وجود دارد. پس Host هم یک کامپیوتر است که با وسایل جانبی پیشرفته و مودم های مخصوص ، به cpanel متصل شده و در شبکه اینترنت پخش می شوند.



 خصوصیاتی که در هنگام اجاره سرویس هاستینگ باید به آن توجه داشته باشید 




میزان فضا (Quata) : مثلا ۱۰۰ مگابایت، ۱ گیگابایت،


نوع هاست : ویندوز یا لینوکس


کشوری که سرور هاستینگ در آن قرار دارد.


تعداد اکانت‌های ایمیل


میزان پهنای باند (bandwidth) : حجم اطلاعاتی که در یک ماه می‌توان ارسال و دریافت کرد.


پشتیبانی از زبان‌های برنامه نویسی : مثل PHP, ASP و 


پی سی وب سرور


http://buywebhost.in



ویژگی یک هاستینگ خوب

ویژگی یک هاستینگ خوب


قابلیت اطمینان


هنگام انتخاب میزبان وب ، باید به اندازه ، سرعت ، تنوع ارتباط اینترنت ، سخت افزار و نرم افزار مورد استفاده میزبان توجه کنید. قابلیت اطمینان بسیار مهم است. آیا زمان بالا بودن(UpTime)سرویس دهنده از زمان پایین بودن(DownTimeآن بیشتر است ؟ همچنین زمان پاسخگوئی میزبان نیز بسیار مهم است. کیفیت و استاندارد منبع انرژی اضطراری و همچنین امنیت سرویس دهنده حائز اهمیت است. اما یکی از مهمترین پارامتر های لازم که در زمان انخاب میزبان در نظر می گیرید ، کیفیت و سطح خدمات مشتری است.

پشتیبانی از تمام پسوند ها

قبل از خرید هاست و پنل موردنظر باید توجه داشت که آیا سرویس دهنده ی موردنظر تمامی پسوند ها را ساپورت می کند یا خیر. مثلا بعضی از سرویس دهنده ها از پسوندir پشتیبانی نمی کنند.


خدمات مشتری


ارائه ۲۴ ساعته خدمات مشتری شعار بیهوده ای است مگر اینکه افرادی که به تماسها پاسخ می دهند ،  در زمینه رایانه ، حرفه ای باشند. سطح فنی مسئول پاسخگوئی ساعت ۴ صبح چقدر است ؟ چطور به مهندس فنی در زمانهای غیر کاری می توان دسترسی داشت ؟ آیا مهندس کشیک از طریق سیستمPager از اشکال سیستم خبردار می شود ؟ این موارد در سایت های کوچک اهمیت زیادی نخواهد داشت ولی در سایت های بزرگ و حجیم مهم و حیاتی است.


زمان پاسخگوئی


قبل از عقد قرارداد با شرکت میزبان ، برای بخش مشتریان آنها یک ایمیل ارسال نموده و اگر کمتر از ۲ ساعت جواب ایمیل را دریافت نمودید ، آنگاه اقدام کنید. با ارسال یک ایمیل به بخش پشتیبانی ، چه مدت زمانی طول می کشد تا جواب ایمیل را دریافت کنید؟ جواب آنها چقدر مفید و قابل استفاده است ؟


 اگر یک شرکت میزبان در سایت خود بخش سوالهای متداول(FAQ) کاملی داشته باشد ،  باید به سوال شما سریعتر جواب دهد چون تیم آنها درگیر پاسخگوئی به ۵۰۰ مشتری برای مسائل ساده مثل کپی سایت شان در اینترنت(Upload) نمی شوند.



زمان مطمئن بالا بودن سرویس دهنده


یکی از مهمترین پارامترها وجود چند منبع اینترنت برای شرکت میزبان است. برای اینکه حداکثر زمان بالا بودن سرویس دهنده ها بدست آید ،  باید چند ارتباط بین المللی اینترنت وجود داشته باشد. به این ترتیب ،  وقتی یکی از ارتباط ها قطع شود ، حداقل یک ارتباط دیگر وجود دارد که سرویس دهنده به کار خود ادامه دهد و سایت شما بالا بماند.برخی شرکتهای میزبان ادعا می کنند که پهنای باند نامحدود دارند. این قضیه کاملا غیر واقعی است چون هیچکس چنین پهنای باندی نمی تواند داشته باشد. اگر سایت شما ترافیک بسیار بالائی داشته باشد ، شرکت میزبان یا پول بیشتری طلب خواهد کرد یا سایت شما را متوقف خواهد نمود.



طول عمر

با انجام یک هویز بر روی نام دامنه وب هاست تاریخ ایجاد آن دامنه را پیدا کنید. هر چیز کمتر از یک سال باشد یعنی نام دامنه در خطر میباشد و ممکن است سال اینده با افزایش روبرو شود.

 

آپ تایم


 یک وب هاست نمی تواند 100% آنلاین باشد. سرور احتیاج به ریبوت شدن برای مسائل امنیتی و بهینه سازی نرم افزارها را دارد. هر شرکت هاستینگی که بروز رسانی نشود با افزایش خطر برای هک شدن سرور مواجه می شود. استاندارد تضمین آپ تایم در صنعت هاستینگ 99% میباشد

پی سی وب سرور
adminwebhost.ir

اس اس ال چگونه کار میکند

اس اس ال چگونه کار میکند



اس اس ال چیست


SSL مخفف کلمه Secure Socket Layer به معنی لایه اتصال امن و پروتکلی(مجموعه ای از قوانین) جهت برقراری ارتباطات ایمن میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده در اینترنت است که توسط شرکت Netscape ابداع شده.


از این پروتکل برای امن کردن پروتکل های غیرامن نظیرHTTP ،LDAP ، IMAP و ... استفاده می شود. بر این اساس یکسری الگوریتم های رمزنگاری بر روی داده های خام که قرار است از یک کانال ارتباطی غیرامن مثل اینترنت عبور کنند، اعمال می‌شود و محرمانه ماندن داده‌ها را در طول انتقال تضمین می‌کند.


 شرکتی که صلاحیت صدور و اعطاء گواهی های دیجیتال اس اس ال را دارد، برای هر کدام از دو طرفی که قرار است ارتباطات میان شبکه‌ای امن داشته باشند، گواهی‌های مخصوص سرویس دهنده و سرویس گیرنده را صادر می‌کند و با مکانیزم های احراز هویت خاص خود، هویت هر کدام از طرفین را برای طرف مقابل تأیید می‌کند. البته علاوه بر این تضمین می کند، اگر اطلاعات حین انتقال به سرقت رفت، برای رباینده قابل درک و استفاده نباشد که این کار را به کمک الگوریتم های رمزنگاری و کلیدهای رمزنگاری نامتقارن و متقارن انجام می‌دهد.


ملزومات ارتباط بر پایه اس اس ال:


برای داشتن ارتباطات امن مبتنی بر اس اس ال عموماً به دو نوع گواهی دیجیتال اس اس ال، یکی برای سرویس دهنده و دیگری برای سرویس گیرنده و یک مرکز صدور و اعطای گواهینامه دیجیتال(Certificate authorities) نیاز است. وظیفه CA این است که هویت طرفین ارتباط، نشانی ها، حساب های بانکی و تاریخ انقضای گواهینامه را بداند و براساس آن ها هویت ها را تعیین نماید.



اطلاعات معمولاً کی و کجا دزدیده می شوند 
زمانی که آدرس یک سایت را در مرورگر وارد می کنیم اطلاعات بین کامپیوتر ما و کامپیوتری که سایت روی آن قرار دارد (سرور) در حال رد و بدل هستند. پس اگر بتوانیم به طریقی ارتباط بین کامپیوتر خود و کامپیوتر سرور را امن کنیم اطلاعات ما دزدیده نخواهند شد. 



اطلاعات در اینترنت چگونه جابجا می شود؟ 

اطلاعات در اینترنت - درست مثل فرستادن یک نامه- به صورت فایل های متنی جابجا می شوند. همان طور که یک نامه از زمانی که در صندوق پست گذاشته می شود تا زمانی که به صاحبش می رسد در دست افراد مختلفی قرار می گیرد، به همان صورت نیز اطلاعات ما توسط سیستم های زیادی دست به دست می شود تا به سایت یا شخص مورد نظر می رسد. اگر اطلاعات به صورت عادی فرستاده شوند، هر کدام از سیستم های بین راه می توانند آنها را ببینند.


تا آموزشهای بعدی خدانگهدار


http://buywebhost.in/2017/02/14/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%87%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d9%be%db%8c%d8%b4%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af/