داستان موفقیت شرکت حامی خدمات رایانه و همراه پارت
موسسه گارتنر (Gartner) این گروه را به شرح زیر نامگذاری کردند
تحلیلهای توصیفی (Descriptive Analytics)
این تحلیلها، ناظر بر شناخت وضعیت موجود سازمان بر اساس دادههای گردآوری شده در پایگاههای داده هستند. آنچه در داشبوردهای مدیریتی «هوشمندی کسبوکار» ارائه میشود، یکی از انواع تحلیلهای توصیفی کسبوکار به شمار میآید. در تحلیل توصیفی، از مدلهای پیشرفته برای تشخیص، پیشبینی یا تجویز استفاده نمیشود و تنها به ارائه گزارشهای مصور در قالب نمودارها و جدولهای دقیق توجه میشود
تحلیلهای تشخیصی (Diagnostic Analytics)
در این سطح از تحلیل، به منشاء و علل بروز وقایع سازمانی توجه شده و با استفاده از الگوریتمهای پیشرفته، ریشهی اصلی مسائل شناسایی شده و براساس آنها به تصمیمگیری پرداخته میشود. در تحلیلهای تشخیصی، معمولا راه حل ارائه نمیشود و ارزشافزودهی این گروه از تحلیلها، در شناسایی منشاء مشکل و معطوف ساختن منابع سازمان به حل آن به جای تمرکز بر عوارض جانبی مساله است
تحلیلهای آیندهنگر (Predictive Analytics
در این گروه از تحلیلها، هدف از تحلیل عبارت است از یادگیری از روند گذشته و تلاش برای یافتن بهترین روند قابل سرمایهگذاری در آینده. منشاء علمی تحلیلهای آیندهنگر، به علوم یادگیری ماشینی (Machine Learning) و شبکههای عصبی (Neural Networkk) باز میگردد. امروزه، الگوریتمهای بسیار توانمندی در این حوزه ایجاد شدهاند که قادر به یادگیری رفتار و علائق مشتریان، رقبا، کارکنان و دیگر عناصر موثر در کسبوکار سازمان بوده و اثر این متغیرها بر یکدیگر را نیز بدون حضور انسان و تنها بر اساس دادههای محیط کسبوکار به خوبی تحلیل و پیشبینی میکنند
تحلیلهای تجویزی (Prescriptive Analytics
در مرحله نهایی و در صورت تجهیز سازمان به تحلیلهای تشخیصی و آیندهنگر، امکان تجویز راهحلهای کارآمد و اثربخش فراهم میشود. در این مرحله، سازمان قادر است با یادگیری از دادههای گذشته و بر اساس شناخت کافی از مسائل فعلی، راهحل بهینه و دقیق برای حل این مسائل را شناسایی کند. تحلیلهای تجویزی از دقیقترین و بهروزترین الگوریتمها بهره میگیرند، تسلط بر این الگوریتمها نیازمند آشنایی کافی با تحلیلهای توصیفی، تشخیصی و آیندهنگر است.
از جلسات توجیهی گروهی استفاده نمایید و اطلاعاتی را که در حین جمع آوری اطلاعات اولیه درباره فرآیند کسب و کار به دست آورده اید و همچنین اطلاعاتی را که در حین مصاحبه تک به تک با اعضای گروه جمع آوری کرده اید را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و سعی کنید آنها را اصلاح کنید. از این طریق می توانید به بهترین نحو ممکن تصورات غلط و اشتباهات افراد فعال در فرآیند کسب و کار را شناسایی و اصلاح کنید.
پی سی وب هاست
http://p30webhost.com